Sportaanbieders Zwembaden Gymzalen Sporthallen Agenda Zoek je sport

Even voorstellen: Eva

Hi, ik ben Eva, 20 jaar en het tweede kind uit een Rotterdams gezin. Ik studeer Bedrijfskunde en ben momenteel bezig met het schrijven van mijn scriptie. Op de basisschool maakte ik al tijdschriften op de computer en die liet ik dan trots aan mijn familie zien. Vol met zelfgemaakte quizzen, biografieën over mijn favoriete celebrities en beautytips. Tijdens mijn hbo-studie heb ik geschreven voor de nieuwsbrief van de opleiding die tweejaarlijks uitkwam. Maar van een eigen blog is het nooit gekomen. Daarnaast ben ik van jongs af aan al bekend met sport. Opvoeringen met streetdance op de Las Ketchup song, elke zaterdagochtend op het hockeyveld en twee keer per week op de tennisbaan. Been there, done that. Wegens blessures moest ik dit helaas opgeven. Ondanks dat kan ik genieten van een sportzomer zoals afgelopen zomer, zit ik 21 zondagen per jaar klaar om Hollandse trots Verstappen te zien racen en werk ik inmiddels alweer twee jaar als receptioniste in een sportschool/fysiopraktijk in Rotterdam.

Nu het einde van mijn studie in zicht is, is het tijd voor nieuwe uitdagingen! Een voorbeeld hiervan is het bloggen voor Rotterdam Sport. Ik wil onderwerpen met jullie delen waar ik zelf enthousiast van word. Wat je van mij kan verwachten zijn verslagen van sportevenementen in Rotterdam maar ook interviews met fysiotherapeuten over blessures en met verschillende experts over de juiste trainingen.

Een andere uitdaging is de zoektocht naar de juiste sport voor mij. Ik ga het allemaal uitproberen: van hardlopen en crossfit tot spinning en yoga. Dat laatste heb ik overigens afgelopen week geprobeerd bij Balanzs in Rotterdam. Hier kan je zeven dagen lang gratis alle yogalessen proberen. Voor beginners is Hatha Yoga een fijne les om mee te starten. Dit is de klassieke vorm waar de nadruk ligt op de ademhaling en het soepel maken van je lichaam. In de zaal is het ongeveer 25 graden (tip: doe luchtige kleding aan want zweten ga je gegarandeerd). Deze temperaturen zorgen voor het verzachten van je spieren en het voorkomen van blessures. Veel deskundigen adviseren om twee à drie keer per week een les te bezoeken. Voorlopig hou ik het bij één keer per week. Wat mij betreft een ideale manier om 75 minuten tot rust te komen en om te wennen aan alle termen, poses en soorten ademhalingen (lees: “ga van een downfacing dog naar de cobra en probeer ondertussen adem te halen op de Pranayama manier”).

Mijn ultieme sportieve doel is om ooit een triatlon doen. Voor de afstanden heb ik nog geen doel gesteld maar laat ik starten met: 0,5 km zwemmen, 20 km fietsen en 5 km lopen. Hoe ik dat ga realiseren, daar moet ik nog achter komen. Maar ondertussen neem ik jullie graag mee in de Rotterdamse sportwereld!

5 Reacties

Lees ook deze berichten:

De Vreewijk Run! Ben jij klaar voor deze uitdaging?
De jeugd is de toekomst! Basketballvereniging Zuid
Check alle sportevenementen

in Rotterdam

Agenda
Sport van de maand
Rotterdam sport

Voor alle Rotterdammers met een hart voor sport!

Meest gelezen
#Sport
Floatfit en Aquajump in Zwemcentrum Rotterdam!
#Sport
Vijf gerse wandelroutes in Rotterdam
#Sport
4x voordelen van Aquarobics!
#Sport
Bloggers & vloggers gezocht!
Geplaatst op Instagram
Volg ons