Sportaanbieders Zwembaden Gymzalen Sporthallen Agenda Zoek je sport

Tevreden en in shape december doorkomen

Voor de een is kerst de ideale feestdag om lekker te genieten van alle gezelligheid, lekker eten en goede wijn. En dat mag, want met kerst is het tijd om lekker te genieten! Tegelijkertijd willen we in shape blijven. Veel mensen zijn opzoek naar een juiste balans hierin. Dit is niet altijd even makkelijk. Fabian en Stephanie, delen hun methodes om consistent te blijven en hun enthousiasme voor sport, in onderstaand blog. Ondanks de kou tijdens deze (feest)dagen denken ze aan zonnige dagen en de reden om lekker te sporten. Je herkent het koppel mogelijk uit voorgaand blog.

Maak bewuste keuzes
Vergeef ons als dit direct klinkt, maar de waarheid is: hoe je beweegt en wat je in je mond stopt tijdens de feestdagen, zijn jouw keuzes. Voortkomend uit jouw consistentie en discipline om je doelen te behalen. Gedurende de weg naar je doelen, stel jij je eigen grenzen. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid en dit zal zich uiten in hoe je fysiek bent en hoe je je mentaal voelt. Een goede voorbereiding voor de feestmaand is dus eigenlijk het bewust zijn van de keuzes die je gaat maken.

Wegen de keuzes op tegen de uitkomsten?
Is het toegeven aan een korte termijn pleziertje in de vorm van slecht eten het waard? Moet de maand december een jaar werk aan jezelf tenietdoen? Herkenning en bewustzijn zijn de sleutels. Vergeet niet dat plezier maken gewoon mag! Eet lekker met de kerstbrunch en neem dat toetje tijdens het kerstdiner met vrienden. Maar vergeet niet, dit zijn speciale gelegenheden. Houd zulke uitstapjes bij speciale gelegenheden, dit kan dan geen kwaad voor je lichaam en het blijft dan ook echt speciaal. Blijf goed bewegen en houd je dag in balans, vergeet niet het lange termijn doel en plezier van fitheid.

Blijf in beweging
Houd het sporten deze maand ook vast! Sport geeft je niet alleen een betere gezondheid, fitheid en het lichaam wat je graag wilt hebben, maar ook een persoonlijke voldoening en meer zekerheid in het leven. Geregeld sporten zal een positief effect hebben op je stemming en energielevel. Voor elke periode, of dit een dag, een week of meerdere maanden zijn, moet je realistische doelen voor jezelf opstellen op het gebied van sporten en voeding. Je kan heel hard sporten, maar door verkeerd te eten je doelen niet behalen. Houd altijd jouw doelen voor ogen en onthoud dat je niet verplicht bent om overal aan mee te doen. Durf nee en ja te zeggen en wees consistent naar voedsel en sporten, dan werk je naar jouw doelen.

Variatie
Op feestdagen kan je ervoor kiezen om je dag te starten met een eiwitrijk ontbijt. Zoals een omelet of kwark. Sla je ontbijt nooit over. Voeg hier complexe koolhydraten aan toe, zoals vezelrijk fruit (kiwi), volkoren granen of noten. Tussendoortjes/hapjes hoeven niet altijd ongezond te zijn. Zo kan je voor groente kiezen, magere sauzen en volkoren producten. Wat het avondeten betreft kan je vlees en vis afwisselen. Hier zitten ook erg veel vitamines in, zoals vitamine D (vette vis). Naast de aardappel kan je ook zoete aardappel op tafel zetten. En maak zelf een dressing voor de salade!

Drink alcohol met mate! Dit is belangrijk als je fit wilt blijven, het doet meer met je lichaam dan dat je waarschijnlijk denkt. Drink gedurende de dag veel water. Het is belangrijk dat je je lichaam goed blijft hydrateren. Voeg aan het water stevia extracten, komkommer, limoen of vers fruit toe! Genoeg variatie en in een wijnglas ziet het er hartstikke leuk uit!

0 Reacties

Lees ook deze berichten:

Fitjourney van Stephanie en Fabian Fitcouple
Werk hard elke dag, hou ervan en repeat! Motivatie en discipline
Check alle sportevenementen

in Rotterdam

Sport van de maand
Rotterdam sport

Voor alle Rotterdammers met een hart voor sport!

Meest gelezen
#Sport
Vijf gerse wandelroutes in Rotterdam
#Sport
Kom naar Sportplaza Zuiderpark!
#Sport
Thuis sporten: 5 tips om in beweging te blijven
#Persoonlijk
Trainen in de buitenlucht
Geplaatst op Instagram
Volg ons