Sportaanbieders Zwembaden Gymzalen Sporthallen Agenda Zoek je sport

Thuis sporten: 5 tips om in beweging te blijven

Ga je liever niet naar een sportschool of heb je weinig budget, maar wil je toch blijven sporten? Train gewoon thuis! Word actiever, houd je conditie op peil, blijf fit en train je spieren met deze vijf workouts.

Jump jump
Train je onderlichaam, je buikspieren, armen en schouders met touwtjespringen. Een complete workout die je makkelijk thuis kunt uitvoeren. Het enige wat je nodig hebt, is een springtouw. Touwtjespringen is een goede manier om gewicht te verliezen, te trainen voor een platte buik en om te werken aan je conditie. Begin met vijf minuten en bouw dit op naar tien (of meer) op ieder gewenst moment. Ruim wel eerst alle breekbare spullen op voordat je van start gaat.

Buikspieroefeningen
Strak in het pak? Om je buikspieren te trainen, heb je geen sportschool nodig. Dit is heel gemakkelijk thuis uit te voeren. Een goede methode om je buikspieren te trainen is door te ‘planken’.
Deze basisoefening doe je op twee manieren.

  1. Ga op de grond liggen en steun op je ellebogen en tenen, alsof je gaat opdrukken. Belangrijk is dat je buikspieren aangespannen zijn en dat het lichaam recht is. Houd dit 30 seconden vast. Ontspan 30 seconden. Herhaal deze oefening nog twee keer. Doe dit ongeveer twee2 tot drie keer per week.
  2. Een variant van de plank is de zijwaartse plank. Leun zijwaarts op een elleboog en op je voeten. Houd je benen bij elkaar en probeer deze houding zo lang mogelijk vast te houden. Wil je het extra zwaar maken? Beweeg dan je heupen en bekken langzaam heen en weer. Doe dit ook 30 seconden. Ontspan dan voor 30 seconden. Herhaal deze oefening nog twee keer. Doe dit ook ongeveer twee tot drie keer per week.
thuis sporten rotterdam

Blijven bewegen
Loop rond door je huis wanneer je aan de telefoon bent. Heb je een trap thuis? Denk er dan eens aan om een paar keer de trap op en af te lopen. Stel een herinnering in op je telefoon, computer of ander toestel om even te bewegen. Of doe het huishouden: afwassen, ramen wassen, strijken, dweilen: allemaal manieren om in beweging te blijven. Je bent actief en je huis is blinkend schoon: een win-win situatie.

Yoga
Het is niet meer nodig om je huis te verlaten om yoga te leren. Online zijn er veel instructievideo’s te vinden om deze sport te beoefenen, van beginners tot gevorderden. Zorg voor comfortabele kleding, een sportmat en een lege vloer. Het is een goede manier om al je spieren te trainen met alle comfort van thuis. Daarnaast werkt het ook nog eens zeer ontspannend. Hartstikke zen zonder sportschool.

Let’s dance
Dans alsof niemand kijkt! Zet je favoriete muziek op en ga los in je eigen huiskamer. Gebruik de omgeving die je hebt. Het is de leukste en simpelste oefening die je in huis kunt doen en je zult zien dat je er vrolijk van wordt. Goed voor lichaam én geest.

0 Reacties

Check alle sportevenementen

in Rotterdam

Agenda
Sport van de maand
Yulia sport MEE!

Sport MEE deze maand!

Lees meer
Meest gelezen
#Sport
Marieke Keijser geniet van de Rotterdamse mentaliteit!
#Sport
Floatfit en Aquajump in Zwemcentrum Rotterdam!
#Nieuws
Feyenoord grote winnaar Sport Awards Rotterdam-Rijnmond 2017!
#Sport
4x vechtsport in Rotterdam
Geplaatst op Instagram
Volg ons